Search This Blog

Sabtu, 17 September 2011

perasaan seorang anak

dear diary,

apa perasaan seorang anak apabila seorang ayah menuduh bahawa ayahnya terpaksa menjual rumah disebabkan perkahwinan anaknya????
sedangkan anaknya tidak meminta sedikit duit pun untuk membiayai perkahwinannya nanti....
anak pula sentiasa hulurkan duit kepada ayahnya sekiranya ayahnya kesempitan duit walauapun di tangan anak hanya mempunyai rm10.....
adakah sedih?
adakah marah?
der sesiapa boleh tolong terangkan?????

5 ulasan:

zareliqa afiqa berkata...

sebagai anak..kita patut mengalah pd ibu bapa.bersabar yer.jgn amik hati sngt :)

Jajas berkata...

mungkin ayah itu terlalu tertekan dan ingin yang terbaik utk perkahwinan anaknya...sehinggakan ia lupa pergorbanan yg telah di buat oleh anaknya itu...jgn terlalu memikirkan apa perkataan yg keluar dr mulut ayah itu, fikirkan mcm mana mahu membahagiakan dia selagi dia masih hidup...

yen(toka ziizokukuto) berkata...

sebelum buat apa apa keputusan,,sebaik baiknya,,,ambil masa tuk tenangkan diri,,,baru waras berfikir :)

bella luna berkata...

walau macamane pun tingkah laku ayah kite,die tetap ayah kite,.mungkin kite merasakan,kite telah memberi yg terbaik dan telah berhabis untuk ayah kite,tapi ingatlah,jasa dan pengorbanan ibu ayah tidak terkira untuk kite,.

hope AD sabar tak kire ape yg ayah AD katakan,..sesungguhnya ALlah itu MAha Mengetahui ape yg terbaik untuk hambanya,just pray and believe in HIm,and everything will be OK,chill AD:)

yusuflaili(Goku) berkata...

Salam;
Betul kata kawan2 semua,walau sebesar mana pemberian kita pada ayah tetap tak terbalas pengorbanan dia kepada kita selama ini..jadi selagi bernama ayah dia tetap diutamakan lebih dari nyawa kita sendiri.